CZ
Přiznání k DPH od roku 2014 pouze elektronicky

Přiznání k DPH od roku 2014 pouze elektronicky

Od začátku roku 2014 začne platit povinnost elektronické komunikace s finančními úřady. Dotkne se téměř všech podnikatelů, ať právnických nebo fyzických osob. Výjimku dostanou pouze podnikatelé - fyzické osoby, jejichž obrat za nejvýše 12 bezprostředně předcházejících po sobě jdoucích kalendářních měsíců nepřesáhne 6 milionů korun. Ti se budou moci rozhodnout, zda budou se správci daně komunikovat elektronicky, nebo v klasické papírové podobě.

Elektronické podání se bude vztahovat na daňová přiznání i na hlášení včetně příloh. Elektronicky budou muset podnikatelé podávat také Přihlášku k registraci za plátce DPH a Oznámení o změně registračních údajů u plátce DPH.

Elektronická podání se budou posílat přes aplikaci „Elektronická podání pro daňovou správu“ na adrese www.daneelektronicky.cz.

Komunikace s ČSSZ bude od roku 2014 možná také už pouze elektronicky

Rovněž podání pro Českou správu sociálního zabezpečení budou od roku 2014 muset všichni podnikatelé, kteří mají alespoň jednoho zaměstnance, provádět výhradně elektronicky prostřednictvím tiskopisů ve formátu XML.

OSVČ bez zaměstnanců se povinnost podávat přehledy v elektronické podobě zatím netýká.

Povinnost podávat přehledy ve formátu XML se bude týkat tiskopisů:

  • Evidenční list důchodového pojištění
  • Potvrzení o studiu (o teoretické a praktické přípravě) pro účely důchodového pojištění
  • Přehled o výši pojistného
  • Oznámení o nástupu do zaměstnání (skončení zaměstnání)
  • Příloha k žádosti o dávku nemocenského pojištění

Povinnost posílat elektronicky, ale prostřednictvím datové schránky či elektronické podatelny v běžných formátech, jako je například PDF, se bude týkat tiskopisů:

  • Přihláška do registru zaměstnavatelů
  • Odhláška z registru zaměstnavatelů
  • Potvrzení pro účely výplaty vyrovnávacího příspěvku v těhotenství a mateřství
ARSY line - tvorba webových stránek a eshopů